Ford Siesta.

Eh.. jag menar Fiesta! Haha, jag kom över en annons på blocke häromdagen, där det faktiskt stod "Ford Siesta". Ny modell kanske?
I alla fall, min första alldeles egna bil, som var min och bara min, var en röd liten Fiesta. Världens mest underbara bil var det! Den startade i alla väder, den hade stått still över en helg och det hade snöat så mycket att jag knappt hittade den nr jag väl skulle använda den. Även då startade den med en gång. Idag har vi köpt en Fiesta.  Yes! säger jag bara. Den är helsvart och jäkligt söt. Dock en diesel men det betyder bara att den drar ännu mindre bränsle :o Sen är det såklart lite småfix på den innan den går igenom besiktningen, men vad gör det? Den drar verkligen minimalt! Den drog typ 0,3-0,4L/mil, perfekt att ha i stan. Min bil drar rent för mycket och vi kör mest bara i stan. Lika bra att spara pengar då ju :)

I 10 arbetsdagar nu (har jag för mig) har min dator fått ligga hos reperatörerna och vänta på reservdel. Det står att normal leveranstid är 5 arbetsdagar, så det finns ju en chans att det bara är verkstaden som inte har uppdaterat sidan. Jag saknar min rosa skönhet, den är perfekt att ha med sig överallt! Nu sitter jag i bilen med min stora laptop och har ont i handryggen pga felvinkling när jag skriver. Vilket i-landsproblem alltså :s

Imorgon blir det midsommarmat hos mamma och pappa, så jäkla smarrigt det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0