Transformers!

Har precis kommit hem från bio, eller ja, precis var det kanske inte, men typ 40 minuter sedan. Det var Transformers som stod för kvällens underhållning, och den var skitbra! Jag har aldrig läst serien när jag var liten, eller tittat på de tecknade filmerna, eller vad det nu var som fanns. Jag fick veta för första gången att de fanns, när jag var tillsammans med R för hundra år sedan, och då var ja väl 17 eller så. Sen kom första filmen på bio för något år sedan, och jag fastnade. Effekterna och handlingen var bra, det var seriöst men ändå med lite skämtsamma inslag, precis som tvåan.
Verkligen en jättebra film! Tyvärr så kommer jag inte ihåg nåt från första filmen dock, av någon konstig anledning, så jag hade lite svårt med att pussla ihop vilka alla personer var och när/hur de kom in i bilden.

Jag fick springa in och köpa biljetterna som vi bokat, eftersom vi kom sent och där inte fanns någon parkering. I säkert 20 minuter stod hjärtat på ett och samma ställe och väntade på att det skulle bli en ledig plats, och vad händer när rutan blir tom? En effing jävla liten bitch kör in och snor platsen rakt framför oss. Tror ni hon flyttade på sig sen? Nejdå, hon rättfärdigade det med att hon blinkade först (hon blinkade vänster, vi stod på hennes högra sida, lätt att se? I think not), och att de andra killarna också var asiater och visade henne att de tänkte köra. Saken var den att vi startade bilen när vi såg att de skulle köra, men det sket hon i. Skrattar bäst som skrattar sist. Och nog fan skrattade vi allt. Jag fnissar fortfarande lite grann när jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0