Duktig valp

Osäkert väder gjorde att jag hade med mig en hel påse med kläder och skor till valpkursen igår. Gummistövlar, regnjacka, tjocktröja you name it. Men sen bestämde sig solen för att skina på de goda, så vi hade fint väder på kursen och jag kunde lulla runt i mina mjukisar :D
Vi hade namnövningar, följsamhetsövningar, inkallning och kontaktövningar. Felix vart superduktig! *stolt* Kontaktövningen gick ut på att sitta på huk och ha godis i handen, som var sträckt ut från kroppen. Sen satt man blickstilla och knäpptyst och lät hunden själv komma på vad den skulle göra; titta en i ögonen. Först var det ju bara korven som gällde, sen kollade han på mig och fick sin godis och en massa beröm. Sen hade han det på det torra och så kunde jag ställa mig upp istället, inga problem där inte. Han var jätteduktig och jag är stolt. Och hon som håller i kursen är jätteduktig. Kändes super att vara där, redan första gången. Så jobbar hon i landets bästa djuraffär (enligt mig) och där får vi 10% rabatt, tjoho! Och jag som älskar sånt :D
Nu är det träning för hela slanten som gäller, han verkar vara en hund som är lätt att samarbeta med. Inte sådär ofokuserad som Milton är :p

I helgen är det Vallåkra, Malmöestivalen och Anderslövs marknad som gäller :p Ferrari-körningen fick jag hoppa, tyvärr :( Mina älskade älskade tjusig bilar..

Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0