Like thunder and lightning

Igår när vi körde hem från Svedala, såg såg det ljust ut på himlen. I motsatt mening. Himlen hade nån form av blålila färg, lite sådär rosa sken i luften liksom. 'Yes!' tänkte jag då, äntligen kommer åskan. Hela dagen igår vart lite kvalmig. Inte alltför jobbig, och varmt och fint emellanåt. Men kom det nån åska? Nejdå.. Sista rundan med hundarna vid 23-tiden, så kom det lite duggregn. Bäst att snabba sig in, tänkte jag, innan himlen öppnar sig. Men mer regn kom det inte. När jag sen vaknade för att gå ut med dom imorse, så såg det lite småruggit ut, så jag tog på mig en tjocktröja. Worst mistake of my life, kan jag säga. Det var alltså så jääääkla kvavt och varmt och vindstilla att jag fan inte visste vart jag skulle ta vägen. Inte blev det bättre sen att solen bestämde sig för att titta fram ungefär samtidigt som jag kom ut genom porten. Skulle väl inte vara hela världen, promenaden kunde överstökas fort, trodde jag. Lille Felix orkade dock inte springa på som vanligt, det var nog lite för varmt och kvavt för hans smak.
Nu, ca 1½ timme efteråt har jag äntligen återhämtat mig och slutat svettas så hemskt. Det var ju helt galet.

För övrigt så går det bara framåt med hundarna. Verkar som att Milton funnit sig i att ha Felix omkring sig, inte lika mycket tillrätavisningar och morrande och dylikt. Nu när dom sätter igång är det mest på lek, springer och jagar varandra, eller brottas lite. Vill helst slippa det inomhus, så jag tar mig till hundrastgården. Tror ni dom vill leka där? Icke. Så fort vi går därifrån, sätter dom dock igång, och trasslar in lilla matte. Suck. Men goa är dom :)
Dagarna spenderas sittandes på golvet, eftersom Felix (precis som Milton) föredrar att sova i mitt knä. Han kommer inte till ro förrän han kan krypa upp och lägga sig i knäet. Vilket är lite synd om Milton för det är ju hans plats i normala fall. Vid vissa tillfällen ligger dom båda i knäet, vilket blir lite varmt och svettigt, annars brukar Milton faktiskt nöja sig med att ligga supernära mig istället.

Jaja, jätteintressant att läsa om hundarna :p

Ikväll bär det förmodligen av till Lödde och bilträffen. Kanske kan man få åka lite Evo då. Verkar som att sista mecket i helgen har gjort att den går klockrent nu. Förhoppningsvis slipper man fler rasade motorer. Den är så jävla rolig att åka i, vilket krut alltså :o

Jaja, ska fixa mig lite frulle nu :)
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0