Ridning

Kom till stallet igår, första gången på hela sommaren för tusan. Luktar så jäkla gott och 'hemma' :p Louise vart lagom irriterad på att ridhuset inte blitt vattnat, eller att halmen inte blivit bortkörd. Helt förståeligt. På schemat stod uteritt och jag valde Juvel. Jäkla fart i den tösen. Galopperade över fälten, vilket hon tyckte var himla roligt. Började bocka och studsa och ha sig, hon skulle ju definitivt inte vara sämre än Folly. Gick fasen knappt och stoppa dom :p

Sen kom Stoffe på kvällen. Det var beräknat att han skulle bli pappa igår, men bebben vill tydligen inte göra som läkarna säger, och ploppa ut. Hans tjej är lagom irriterad nu :p

Ikväll är det valpkurs igen, kul! :) Felix var så himla duktig sist. Han har fattat det är med kontakt nu. Satt hela tiden i hundrastgården igår, och tittade på mig. Till och med när godiset var slut satt han där med sina valpögon och var så jävla söt. Efter valpkursen sen, kommer hjärtat med kusin och Rebecca och hämtar mig, så kör vi vidare till Lödde och bilträffen. Där ska det köras fort, och jag vill åka Evo hem! Nu går den ÄNNU bättre. Rebecca sa att det kändes som ett flygplan, innan det lyfter. Och att få den känslan i en bil, är fan inte illa pinkat.

Klippte klorna på Felix idag. Typ andra gången i hela hans liv, första gången för oss :p Det gick jättebra. För en gångs skull, skulle han inte hålla på och bitas hela tiden. Han låg där och tuggade på IKEA-råttan, fram tills jag råkade klippa lite för mycket på ena klon :p Han pep till, men sen vart det glömt. Det blödde lite, men det gick också över. Inte världens lättaste sak att klippa svarta klor, man ser ju inte vart pulpan är :o

Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0