Studieren

Jahapp, så var det dags att studera igen då. Började så smått igår, lite mer idag. Har fått ett kompendium med vilka kapitel vi ska läsa.. sen står det vilka kapitel det är på tentan, och vilka kapitel vi har hemuppgifter på. Och det är typ 6 kapitel utav 15 eller nåt sånt. Är det lönt att läsa dom andra då liksom? :o Kursen är bara på fem veckor, så man vet ju aldrig. Kan faktiskt hända att det tillkommer ett par, men vem vet. Det är iaf inte lätt att läsa om medicin och läkemedel när man aldrig haft med det att göra innan. Acetylsalicylsyra.. jag menar, hur lätt är det att komma ihåg det? :p Fast rätt lätt ändå, eftersom det är ett så bökigt ord, så har man väl fått in det så sitter det där.

Färgade håret igår, mörkbrunt enligt förpackningen. Tjejen på paketet såg ut att mörkbrunt hår. Jag däremot, när håret var torrt och allt, såg ut att ha fått svart hår. Men det är väl bara innan de första tvättarna, då det är så intensivt, sen mattas det väl av till normal mörkbrun istället.

Fick igår höra väldigt tråkiga nyheter av en vän man inte pratat med sen.. typ januari eller nåt för fan. Så jävla ledsamt verkligen :(

Det märks att vi går mot kallare tider. Även om det är sensommar eller vad man ska kalla det (för höst har det inte riktigt hunnit bli), så känner min hud att det blivit ett par grader kallare. Har fått sådana där torra fläckar på mina armar och ansiktet känns som fnöske, och ca 3 storlekar för litet för min skalle. Helt torrt, och då är det som sagt inte riktigt kallt än. Så jävla jobbigt.

Nä, nu ska jag ta å smörja in mig lite, och sen fortsätta plugga innan lugnet försvinner och återkommer på söndag kväll.
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0