Valpkurs

Ikväll börjar Felix och jag på valpkurs. En privat i Lomma, istället för den jag gick på med Milton. Var inte så himla förtjust i den kursen. Filosofin var ungefär att alla ska träna på samma sak, oavsett om det går eller inte. Som att en dyslexiker ska kunna skriva felfritt, som alla andra i klassen, skitsamma att han behöver extra hjälp.
Det gick inte att få Milton koncentrerad när vi tränade, eftersom det satt 13 hundar och skällde konstant inne på agilitybanan. Då blev han helt blockerad och de hundarna vart de enda som intresserade honom. Där skulle man fått tips och råd på hur man tränar bort sånt, men icke. "Peta honom i sidan så han lyssnar på dig", javisst. Hjälpte i två sekunder. Hoppas att det blir bättre denna gången. Skulle köra dit igår, och kolla vart vi skulle vara. Följde vägbeskrivningen och kom helt åt helvete fel. Körde runt hela jäkla Lomma istället. När vi väl hittade dit och körde mot Malmö igen så var det lätt att hitta eftersom jag kört där ungefär hundra gånger.

Sitter nu och väntar på att dressyren ska börja i SVT24, och finalen i simningen i 1:an.

Oh, ner och leta upp regnjackan ifall det skulle börja regna :o Och kanske få med mina gummistövlar också, inget roligt om gräset är blött ikväll :s

Pusshaj

Kommentarer
Postat av: tanja pernung

hejsan. jag undrar vad det är för valpkurs i lomma du går/har gått? letar själv efter en=)



mvh tanj

2011-10-19 @ 20:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0