Helt ofattbart

Om det nu är så som det står i tidningen (vet av egen erfarenhet att de kan överdriva myyyyyyyycket och skriva fel uppgifter), att Rosengårdskravallerna beror på den uppsägning av kontraket på en källarlokal som användes som moské, så är det tragiskt. Även om det inte har med det att göra, så är det fan lika tragiskt. Att folk ska det som ett personligt angrepp att ett kontrakt sägs upp, förstår jag inte. Det är inte för att "ni är muslimer, ni ska inte få ha en moské här", som det sas upp. (Förmodar jag). Det var förra året, eller förra igen, som detta hände. Det har funnits gott om tid att finna ett annat ställe för föreningen att ha sin moské istället, det är inte som att det kommit som en överaskning. Hade det varit på det sättet, att det kom helt från ingenstans, "ni ska vara härifrån vid månadsskiftet" så hade t.o.m jag gått dit och demonstrerat. Men att låta all ilska gå ut över Rosengård, och om möjligt ge stadsdelen ÄNNU sämre rykte, och att kasta sten på oskyldiga människor som passerar därigenom i sin vardag, att attackera polisen vars jobb är att upprätthålla ordning och reda i samhället, och att ge sig på räddningstänsten vars jobb är att bl.a släcka bränder.. det finns alltså inga ord för det. Jag kan komma på "barnsligt" och "patetiskt", det är väl isf de ord som bäst passar in på denna jävla situation. Folk kan inte ens ta sig till sina hem pga dessa jävla upplopp.
Missförstå mig rätt, jag tycker att alla har rätt till sin tro och sina åsikter och de har rätt att få utlopp för dessa, inom rimliga gränser. Att förstöra polisbilar och bensinmackar och riva upp gatstenar är helt JÄVLA FUCKING MENINGSLÖST!!!! Jag blir så jävla lack, det kommer kosta samhället såååå jävla mycket pengar, för att ETT enda företag ligger bakom uppsägningen av ett jävla hyreskontrakt, det är liksom inte samhällets fel. Däremot kunde ju politikerna ge fan i att stänga ner varenda jävla fritidsgård i stan också.
Tänk er bara, att istället för att stå och rulla tummarna (för det finns inte mycket annat polisen gör eller kan göra), ge dom ett ultimatum; försvinn eller så kastar vi in tårgas. Eller så kommer brandmännen med sina bilar å börjar spola vatten. Trycket från dom slangarna är väl inte i mildaste laget så det borde ju ge effekt.

Fy fan vad jag blir irriterad på att folk måste bete sig som djur, istället för människor.
Blö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0