Det är lite sorgligt..

Min älskade kära lille Felix kan vi tyvärr inte ha kvar. Han å Milton går inte riktigt ihop. Eller.. ihop går dom ju, men Felix är han som är.. gudasnäll, mysig, klumpig, go och söt, men det blir inte satt några gränser här hemma. När han leker med Milton leker dom så pass hårt (eller Felix gör) och Milton bara tar all skit och får massa sår å grejer. VILKEN annan hund som helst, som Felix kommer i kontakt med kommer han suveränt bra ihop med. Henriks galne Barry och Felix leker jättefint, om än galet, ihop. Han lekte med J's dobermanntös på Limhamnsfältet häromdan och de gick lika bra. Han visar respekt mot alla äldre hundar förutom Milton och det funkar inte längre. Dock har vi hittat en som vill ha Felix, som jag hoppas tar bra hand om honom. Gör han inte det så tar jag hem min valp direkt. Men genom denna kille så kan jag iaf fortfarande träffa honom, och man blir regelbundet uppdaterad om hur han mår. Tror det kan bli rätt så bra :)
Så istället.. jag är en person som vill ha iaf två hundar, sen får folk säga vafan dom vill. Vi ska passa systers kompis valp tills hon hittat någon som vill köpa henne, eftersom hon inte får ha hunden i lägenhet. På det sättet får jag bilda mig en egen uppfattning om min älskade vackra drömras, plus att jag har två hundar, plus att Milton får ännu lite mer erfarenhet :)
Längre fram i tiden blir det dock ett hundköp av mindre ras. Kanske en liten chihuahua. Eller om jag hör av mig till Miltons "uppfödare" och hör med dom om/när det kommer ett helsyskon till honom. Fast ett par kullar senare då såklart. (Det måste sägas eftersom det alltid finns nån trög jäkel...)

Första uppgiften i etik-kursen är avklarad inatt. Bara diskussioner om en del punkter, vilket vi klarade av igår så det är inte så mycket att göra just nu. Mellan morgondagen och fram till söndagkväll ska jag försöka få ihop en analys med hjälp av KLOK-modellen, veckan efter är det lite diskussioner kring det, sen kommer ännu en analys och sen är det dags för Sociologisk organisationsteori :o Jösses.

Ska kanske kolla på när Sara hoppar ikväll :p Sen är det ridning på onsdag! :D Och igårkväll åkte vi till Järavallen efter storasysters 'kalas', och kollade när de körde lite folkrace. Gick som satan, och det stänkte grus och fan å hans mormor. Är dock lite för rädd för å sladda in i ett träd så jag nöjer mig med å titta på :p
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0