Iron Lion Zion

Man får ju lyssna lite på Bobban emellanåt. Bra låt faktiskt :)

Imorse var jag i stallet, skulle ha Rocky. Eller ja, det kanske räknas som förmiddag.. :p Red i lite backar, vilket han skötte perfa, den gamle mannen. Sen jävlar tog det fart. Trav är inget han vill veta av, antingen är det full galopp eller får det vara. Och det ar just vad det blev, full galopp över fälten. Tack å lov att dom inte har plöjt åkrarna, det är finemang när man kan rida på stubbåkern. Undan gick det iaf, och svettig som tusan var han när vi kom tillbaka. Jag kände mig nöjd med den turen. Får passa på att rida ut så mycket som möjligt innan det blir för kallt. Så kan jag passa på att få upp kondisen på ett lite mjukare sätt :p

Ska alldeles jättesnart åka och lämna Milton hos kära föräldrarna å Mia, så han kan bli bortskämd där lite, medans jag är med Felix på valpkurs. Den lille behöver leka av sig lite med de andra hundarna, och jag är lite nyfiken på vad vi ska göra idag. Har börjat träna 'ligg' med honom nu. Det är otroligt vad fort han lär sig. Han fattar direkt vad jag vill att han ska göra. Dock kan han inte kommandot, men det kommer. Numera rusar han inte fram och i matskålen utan sitter fint och väntar på sitt 'varsågod'. Däremot är han inte lika duktig när man är ute och går med båda hundarna. Vet inte hur många gånger jag trampat honom på tassarna för att kastar sig in framför fötterna på mig för att leka med Milton. Blir fan helt tokig. Stark är han också, så man blir ju lite trött. Går man sen bara själv med honom så går han jättefint.

Supa ska vi göra allihopa... :p På lördag!
Aja, intresseklubben antecknar.
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0