Juvel

Ja, det här med ridning då.. det är så jävla skönt å va ute i stallet. Idag red jag för andra gången denna termin, eftersom mamma fyllde år förra veckan och det bjöds på mat. Vi skulle rida ut idag igen, och precis som förrförra veckan så valde jag Juvel. Sist så var hon ändå relativt pigg och glad. Hade lite kapplöpning med Folly ett tag, och lite småbockande i galoppen över fälten. Idag, å andra sidan, kände hon nog att hon saknade friheten lite grann, för jösses vilken fart det var i henne. Första travsträckan skulle hon, precis som Varo, galoppera istället. Sen flyttade vi oss längre bak i ledet, men inte blev det bättre. Över fälten sen vart hon helt galen i galoppen, det gick knappt å stanna henne. Sen tyckte Louise att vi skulle rida uppför en enorm jäkla backe. Galopp upp och så känner jag hur marken försvinner under hennes hovar, och hon verkligen studsar upp och bockar och sparkar bakut å har sig. Jag var såå nära på å trilla av, men jag fick stopp på henne. Heja mig! :D Däremot trillade Elisabet av Zumma (big suprise) i backen, men hon är heller ingen hejare på att rida :p
Imorgon ska jag till stallet på förmiddagen hade jag tänkt mig, så jag hinner hem och plugga lite, duscha och ta det lugnt, innan det är dags för valpkursen.

Ah, vi har etanol-konverterat eightfiftyn så istället för att tanka svindyr bensin för nästan 14:-/litern, så tankar vi stället etanol, för typ 9:-/litern. Great! Bara det att där är en del inställningar som ska göras, som hjärtat inte har gjort, så biljäveln startar inte när den stått still över natten. Jäkla problem hade jag när jag skulle till stallet idag, höll fan på i 10 minuter innan han om och räddade mig. Får se hur det går imorgon när jag ska till stallet, och senare till hundkursen. Arh!

Imorgon fyller Sara 20 (!!), och på lördag är det fest. Det var ett bra tag sen nu, och jag känner att jag är lite festsugen. Sissel följer också med, och är hon på humör efteråt så drar vi ut. Sist hade vi skitballt på Etagé, ägde fan hela dansolvet :p Haha.

Jaja, ska nörda mig med lite korsord nu, och kanske nån tv-serie. Har inte varit överdrivet motiverad till å plugga idag, så får väl ta igen det imorgon och i helgen.
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0