Pluggaplugga lite till

Blev klar och skickade in tentan i tisdags kväll. Började på att plugga till salstentan igår. Känns inte såå himla lönt att plugga till nästa hemtenta eftersom man ändå sitter med boken då. Denna gången har vi väl tre dagar på oss att få den klar, så det ska väl inte bli så jäkla svårt. Klart att jag ska läsa igenom skiten först, men det känns viktigare att jag kan det vi ska ha på salstentan :o Ingen bok till hjälp då ju :p Sen ska vi ha massa praktiska övningar också, hjärt- och lungräddning, hur man tar blodprov och sätter in kateter, örk :s

Blir väl en lugn helg om man ser till att vi inte kommer göra så mycket. Ser man till att det kommer vara lugn och ro, så stämmer det inte. Moa hämtas ikväll och ibland känner jag bara för att kräka på ungen. Bortskämd liten sak som bara avbryter en hela tiden, och ska ha sin far för sig själv hela tiden, även om det innebär att knuffa ner mig i bäcken. Ungefär. Jag är ingen barnmänniska. Eller jo, om det är min egen unge, eller väluppfostrade ungar så är det väl en annan femma :o Får kanske åka hem till mamma å pappa och hämta min sänglampa och sätta fast den i väggen, så jag kan sitta i sovrummet och plugga i helgen istället. Slipper jag bli så irriterad :p De hjälper ju inte med pms heller, man blir så himla glad då.

Nu ligger lilleman bredvid mig och har fått hicka. Som vanligt. Låter så himla gulligt :p Valpkursen blev inställd igår igen, men det är inte hela världen, jag går inte miste om nåt kurstillfälle i vilket fall som helst :o Felix brukar springa lös bredvid mig när vi är ute själv. Går väldigt bra. Dock får han ha kopplet släpandes efter sig eftersom han envisas med att springa fram till allt och alla, skitsamma vad det är liksom. Går jag med båda samtidigt får han dock nöja sig med att hållas i kopplet, annars ska han bara leka med Milton hela tiden, och då får stackaren inte lugn å ro till att kissa :p

Nä, jag får väl ta och plugga lite till medans huset är lugnt :)
Oh, jag hittade en 3:a vid Dammfri typ, som verkar jättemysig! :o Trivs inte helt hundra här, med alla fall och knarklangning och skottlossning och lastbilar och fan och hans mormor alltså.. :s

Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0