Stress

Ja herregud. Det blev sista-minuten-bestämt att vi skulle åka till Lödde ikväll efter valpkursen. På vägen dit kom jag på att tentan skulle vara inlämnad inatt. Är vi hemma 22 så hinner jag, tänkte jag. Var hemma 22.30, försökte kolla på Shark samtidigt som jag försökte skriva in tentan på datorn. Skickade in den 23.50 :o Orkar inte bry mig hur det gick, men jag hoppas på att jag klarade den :p

Valpkursen ikväll var trevlig som vanligt. Hundarna vart helt tokiga.. Felix ville bara springa och pussa på Chica och leka med henne, när vi sen släppte ihop valparna var alla helt bitiga och morriga :o Martina menade på att det har å göra med att de känner varandra nu, och börjar närma sig könsmognaden osv, och att dom testar varandra.
Vi tränade lite förbudsövning och motivationsinkallning och Felix skötte sig exemplariskt i båda fallen. Första gången vi gick förbi tallrikarna med skinka å korv och grejer så ville han ju såklart smaka. Hallå, de ligger där av en anledning och den är att dom ska ätas! Ungefär så. Andra gången vi gick sa jag 'nej' en gång, sen gick han bara å nosade i gräset och var jätteduktig.
Det jobbiga är att när man är ute med båda hundarna samtidigt är han dödsjobbig,  han ska knappt gå fram alls, och när han väl gör det så drar han en, så det blir ett jäkla dragande både framåt och bakåt. Bäst är väl att lämna dom hemma en och en så kan man träna med dom var för sig så kanske det blir bättre. Men det känns ändå som att de måste klara av å gå tillsammans utan att hålla på och dra så det är väl bara till å fortsätta träna :o

Ska kolla lite på tv nu innan jag går och lägger mig.  Får knappt plats i sängen själv pga hundarna. De ligger bara på min sida av sängen, så jag delar en 90säng med två hundar där lille Milton gärna sover på huvudkudden med mig, och Felix gärna ligger nära en vid magen. Det slutar med att jag ligger i den obekväma skarven mellan madrasserna för att hundarna ligger och trycker på mig :p Men mysigt är det!
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0