En aning deprimerad

Igår åkte min dator i golvet med ett brak. Lilleman sket i att där var sladdar och bara gick, vilket ju såklart resulterade att han drog datorn med sig. Pang sa det och bildskärmen sprack så jag ser inte ett skit. Tack och lov tecknade jag en försäkring, 400:- i självrisk. Ska ta mig till Siba imorgon och lämna in den.

Idag fick jag då äntligen min lön. Det är verkligen ingenting, men jag ska kolla upp hur mycket man kan tjäna per termin, och så ska jag jobba fler timmar.
Det var för övrigt en kul dag på jobb, märks att det är vår i luften. Det var en fullkomligt oseriös stämning, men så går det när det inte finns chefer i närheten. Så borde det alltid vara, man blir ändå mer effektiv i sitt arbete ändå.


Annars känner mig rent generellt lite deprimerad. Ungefär som pms, fast en vecka för tidigt. Förstår inte vad fasen problemet är. Jag stressar och oroar mig för min mage, dels för att jag vill veta Vad det är som är fel, och dels för att proverna kanske inte visar något. Om det sen kanske är magsår eller magkatarr eller nåt sånt, så visas väl inte det på blodprov? Jag stressar därför att jag aldrig är hemma, jag får ingen riktig lugn och ro i kroppen, jag stressar för att jag är fattig som en idiot, och hur jag än försöker så finns det inga pengar. Jag blir förbannad (vilket sätter igång min mage) på mitt jävla ex som skulle fått sig en stor smäll.

Honom pratade jag med häromdagen och frågade honom varför i helvete han springer runt och hotar mig. Till hjärtat hade han sagt "Hon har 14 dagar på sig att betala". När jag nämnde det, sa exet att så hade han inte alls sagt, utan hade sagt att jag inte hade hört av mig på 14 dagar, och att det snart var dags att börja betala, eller nåt sånt sa han. Det är ju som vanligt rent skitsnack. Det finns två vittnen som kan intyga att hjärtats version stämmer, Plus att det har gått MER än 14 dagar sen jag sist hörde av mig till honom. Så blir han skitsur när jag säger att jag väljer att inte tro på honom, då inget annat han säger stämmer, och säger "Jamen tro du på A då!". Duh, som om det fanns nåt annat alternativ?

Kursen i skolan nu verkar inte vara nåt jobbig över huvud taget. Sista kursdatumet är 1a maj, och tills dess ska vi ha läst ut en bok (en jätteintressant sådan) och skrivit en reflektion över innehållet, plus att vi ska läsa en annan bok och göra nåt med nån fallbeskrivning. Jag är inte så insatt, det är inte så mycket i alla fall. Läser just nu om opium-odlingen i Afghanistan, det smugglas typ 1000 ton/år som bara går åt till att göra knark :o Ih, bara för det vill jag läsa lite till!
Pusshaj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0