Fredag - början och slutet

Idag är jag tack och lov ledig. Igår röt jag ifrån till chefen vilket fick henne att ändra sin förbannade nedvärderande attityd mot mig. Hon märkte att jag blev irriterad och jag såg i hela hennes ansikte hur hon tänkte till och ställde om. Bra. Dock är all respekt för henne borta, men never mind det.

Idag börjar Malmöfestivalen. Inom mig känner jag en längtan, samma som man gjorde när man var yngre och det var årets höjdpunkt. Jag vet att när jag väl kommer dit, kommer jag bara bli irriterad, nervös och stressad av allt folk och alla fulla fjortisar. Jag har tre mål med årets festival; thaimat, friterad banan och en cd-skiva från indianerna! Hinner man sen med ett karusellåk eller två under tiden, så är det bara bra. Veronica Maggio spelar visst imorgon och Sissel undrade om jag ville följa med. Det tåls att fundera på.

Idag börjar även Vallåkra, vilket betyder att det - förhoppningsvis -  blir gott om bilar på kvällens tävling i Helsingborg. Får hålla tummarna för en regnlös dag också.

Idag är det slutet på veckan och hjärtats och min 7 månadersdag, hihi. Känner mig så löjlig som sitter och räknar, men det kan inte hjälpas. Det känns för det första som betydligt längre, jag tror vi har känt varandra i ett år nu ungefär, och fjärilarna fanns där sen dag ett. För det andra.. vad fan ska man göra om inte fira varje dag man är tillsammans, när man fortfarande är nykär och superglad? :o

Idag ska jag ut i stallet och pyssla om hästen lite. Tror inte jag behöver stressa något idag, vilket är skönt. Det är så tyst och lugnt där ute, skitbra när man vill koppla av.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0