Jävla idiotchef

Okej. Jag blir tvingad till att städa hemma hos chefen. Hon påstår sig ha gjort det redan, och det kan stämma. Typ en gång när hon flyttade dit för 3 år sedan. JAG HAR ALDRIG SETT ETT SKITIGARE HUS!!! Det är så jävla äckligt att vara där! Det är utomhus-miljö inne, alltså du måste ha skor inomhus för det är så grisigt på golvet.
Badkaret används till disken då köket renoveras. Däri ligger det matrester och grus, och det är en äcklig hinna av flott, i hela badkaret. Hela vardagsrumsgolvet är fullt med fläckar av diverse ursprung, och mitt i allt detta äckliga, ligger täcken och kuddar. Soffan är skitig; dammig och grusig. Och håll i er nu, det bär av till ovanvåningen! Där uppe fanns det ren tvätt och smutstvätt blandat över hela golvet! Lakanen som skulle föreställa nytvättade, stod upp av sig själv. Det låg bröd-rester sen gud vet när, alldeles stenhårda. Detta tillsammans med pennor, tidningar, godispapper godis och tuggummin. Tuggade tuggummin. Utsmetade på golvet, tryckta mot väggen, och ibland - stenhårda tuggummin. Ni vet de gamla jäklarna som är utsmetade och förenade med asfalten, så såg det ut där uppe. Och kondom-omslag.
Detta jävla grishål ville hon att jag skulle städa. Sagt och gjort. Jag svor och blev förbannad över att hon inte ens kunde tömma golvet från skit.
Dammsugaren sög ingenting, så jag fick sopa upp allt det stora. Kläderna slängde jag in i en hög i "garderoben", och så dammsög jag och moppade golven. Jag tänkte inte sitta och pilla loss vartenda jävla tuggummi från väggar och golv, så det såg väl ungefär lika jävligt ut som före jag satte igång. Men man kunde gå där barfota.
Badrummet städade jag rent från allt piss, alla matrester och allt smink - som satt i vasken -  och sen ringer hon. "Du... har vi missförstått varandra eller? För här är inte städat alls.."
STÄDA DÅ FÖR I HELVETE DIN EGEN SKIT!!! Jävla kossa. Fan i helvete vad jag blir förbannad!
Ni kan inte ens föreställa er hur jävla vidrigt där är, och så har hon mage att gnälla på en när man gjort det bättre. Jag hade skämts att ta hem folk om mitt hem såg ut sådär.
Mormors lägenhet är ren och fin i jämförelse, och de som varit där hemma, kan i så fall kanske föreställa sig hur chefens hus då ser ut.
Och hjärtat frågade mig varför jag inte sa nånting till henne.. för att jag behöver den lilla extra inkomst det ger och tjafsar jag med henne kan hon be mig att dra. "Och? Hon kan vara tacksam för att du städar istället, du är inte hennes slav" var svaret. Sant. Fan vad lack jag blir!

På fredags är det hästdags igen, dock ingen ridning utan bara lite ompyssling. Det blir en låååångsam igångsättning för henne, men på det sättet hinner vi i alla fall lära känna varandra :)

Och förresten blir en flytt kanske av ändå, om jag bara kan komma på ett par praktiska lösningar. En trea är bättre, och 1500:- är vad jag behöver betala i månaden. Perfa. Någon som vill hyra min 2a?

Kommentarer
Postat av: Melinda

Vad betalar du för din 2a? :o Vill också flytta.. :(

2009-08-13 @ 11:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0