Lördag

Igår var jag så himla trött att jag nästan somnade i bilen när hjärtat tankade. Efter det bar det av till Helsinborg, och då kunde jag inte hålla ögonen öppna längre. Den bilen är inte den tystade bil som rullar på våra vägar, och den går som fan. Ändå finner jag den sövande. På hemvägen sov jag också och ääääntligen kunde jag gå och lägga mig vid 01 efter att ha varit vaken ända sen 06 på morgonen.

Idag vaknade jag, inte utvilad men i alla fall något piggare. Det första som fanns i tankarna var praktiken och en liten besvikelse över att jag inte skulle dit idag. Sekunder senare kom en våg av irritation över mig. Min chef visste om att jag skulle vara på praktiken hela veckan (det finns ju inte 25 timmar på ett dygn, så det blir svårt att få ihop timmarna annars), men ändå hade hon inte satt in någon på att jobba för mig imorgon. Hon ringer ett par gånger på morgonen men jag får inte använda mobilen så jag kan heller inte svara. Igårkväll ringde hon och gnällde, jag lyssnade inte på henne. For all I care kan hon lika gärna försvinna från jordens yta. I alla fall så sätter hon in ALLT på måndag, ställena tar det 30-45 minuter att köra till, och sen ska det städas i 7 timmar och sen 30-45 minuter hem igen. Är hon sjuk i huvudet eller? Sen praktik tisdag-torsdag, jobb på fredag och sen vill hon att jag ska jobba HELA helgen också. Glöm det, verkligen.

Idag kom det två och kollade på lägenheten. De tyckte att det var intressant men man vet ju aldrig, Kan lika bra vara som de säger. Jag hoppas på det bästa i alla fall, de skulle höra av sig under dagen oavsett beslut. Vill de ha lägenheten så flyttar jag inom två veckor. Blir det på det sättet, så kaaaanske kanske jag kan skita i jobbet, jag måste räkna lite. Man ska liksom inte fyllas av irritation, illamående/kass mage och ångest av att gå och jobba, eller hur?
Hjärtats lillebror sa "Du hatar verkligen dina chefer!" men så är det inte. Jag har bara haft en chef tidigare som det har funkat med. Eller, knappt det egentligen, men arbetsplatsen var underbar. Där var alla också som en familj eller ett gäng kompisar och det var mycket roligare att gå och jobba då. Jag som inte är en morgonmänniska, steg upp 06 varje dag och var ändå inte irriterad eller nåt sånt.
Handledaren på praktiken sa att det nog inte skulle vara några problem att få jobb där är utbildningen är klar, och att jag under tiden jag pluggar klart, kunde sätta upp mig som vikarie och sådär. Jag ska fiska mer information nästa vecka, för DET som extrajobb under tiden, hade varit det ultimata.

Nu ska vi snart äta, och sen åka till stallet, hoppas jag. Ska nog ta med hundarna dit också. Vågar dock inte släppa Lilleman lös, för sticker han av efter en kanin så kommer han inte tillbaka igen.
Undrar om lilla hästen ska ridas förresten.. kan inte det där schemat utantill, men det borde ju vara dags för nästa fas i igångsättningen.. får ta och skriva ner det sen, så jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0