Rättspsyk. Dag 1

Och så började praktiken. 06.00 ringde mobilen imorse, och väckte nattmänniskan Andrea. Mina ögon var så grusiga att det tog flera minuter även efter att jag stigit upp, innan jag kunde se klart. Gick på toa, borstade tänderna, klädde på mig och gick iväg. En kvart var allt jag behövde :)
Handledaren är perfekt! Hela personalen är jättebra, det är ingen dålig stämning och man kände sig inte sådär okunnig eller töntig som man kan göra på vissa platser emellanåt. Ett dåligt intryck fick jag av en i personalen på morgonen, men det gick över sen. Det verkar vara en lugn avdelning, där patienterna är lugna, men det ska dom ju vara i och med att det är en "utslussnings-avdelning".
Det var i vilket fall som helst en bra första dag. Imorgon är det mellan 12.25-21.15 och på fredag är det 06.45-14.15 eller nåt sånt. Jag är nöjd, och efter första dagen kan jag inte säga annat än att jag trivs.

Jag är dock fortfarande uppe i varv. Istället för att köra hem direkt och sätta igång med tvätten, fick jag köra runt och hämta mat till hjärtat och hans bror. Jag kom dock igång med tvätten 16.05 så det var inga problem. Däremot så har personen före fortfarande sina kläder i torktumlaren och det var något irriterande. Då kan jag ju inte sätta min låskolv i låset.

Nu ska jag kika på ett avsnitt Frasier och andas lite, innan det är dags för omgång två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0