Vart är världen, eh jag menar Malmö, på väg?

Alltså.. när jag var liten var det inga problem att låta mig gå till och från skolan alldeles själv. Visserligen gick jag med ett par klasskamratet, antalet varierade från dag till dag. Vi var dock så små att även om alla försökte, så hade vi inte haft en chans mot en våldsman av något slag.
Nu, idag.. folk skjuter varandra i huvudet, misshandlar varandra när något inte passar, kör ihjäl folk, dödar några fler osv osv. Senast imorse sprängdes en uttagsautomat! VAD FAN ÄR DET?!! Är folk så jävla uttråkade att de inte har något annat att göra än att gå och spränga saker i luften?! Tydligen hade det hörts rejält, och vad jag såg på sydsvenskan.se så hade det känts som en mindre jordbävning. Och vem sover då, genom allt kaos, precis som då åskovädret väckte halva stan, om inte jag? När jag sover, kan jag liknas vid medvetslös. Det är något helt sjukt så hårt jag måste sova. Inte ens då det där flygplanet flög så himla lågt över stan, vaknade jag. Och det ska ha flugit precis över mig, eller i alla fall tillräckligt nära för att jag borde ha vaknat. Men jag klagar inte, gott sover jag!

Idag är sista vilodagen för Petunia. Nu ska det sättas igång med att galoppera. Ägaren ville göra det själv den första veckan, och det är helt okej. Så jag har nån skritt-dag sen får väl jag också sätta igång nästa vecka :) Man har hört allt för många skräck-historier om hur fullblod är, och även om hela stallet dementerar dessa rykten vad gäller Petunia, så pirrar det ändå lite i magen :p

Imorgon är det då dags för praktiken igen. Äntligen! Har längtat som en galning ända sedan jag slutade i fredags.. det är inte helt lätt att lämna jobbet på jobbet, typ. Ska få läsa patientjournaler och stilla den äckligt nyfikna flickan inom mig, och så ska jag gå igenom lite arbeten med handledaren. Har ett jäkla fördjupningsarbete som ska göras, men jag har blivit av med listan där det stod vilken bok vi skulle använda oss av...

Ha det gott allesamman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0