I valet och kvalet.. what's next?

Jag sökte till utbildning i höstas, inför våren 2010. Jag tänkte att jag skulle se om jag hade nån chans att komma in, trots att mitt betyg är lååångt under snittet. Pratade med en bekant, som sa att hon kom in som reserv nu i höstas, och då var hon långt ner på reservlistan. Igår kom första antagningsbeskedet, och jag är antagen som reserv 4 i Lund, reserv 2 i Kristianstad och reserv 1 i Halmstad.
Halmstad är jag tveksam till, det blir ju förbannat dyrt att ta sig fram och tillbaka. Lund ser bäst ut i meriterna, det är ju ett bra universitet. Sen ligger det dessutom nära, och det blir inte så dyrt att ta sig fram och tillbaka med tåg (eller en diesel-bil).
Jaa.. vi får helt enkelt se hur det slutar. Andra antagningsbeskedet kommer i början på januari, och vårterminen startar 18/1.

Annars inget nytt.. Luciashow på söndag. Förra året gick jag dit bakfull, tillsammans med Sissel. Vi hade varit ute och röjt kvällen innan så vi mådde ju sådär bra :p Ska se om jag inte kan få med mig hjärtat dit, och kanske hans syskonbarn.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0