Malmö: Snö och begravning

Imorse fick jag ett sms av systerdotter, angående klädsel till begravningen. Efter att jag svarat på sms:et gick jag ut i köket och såg att det hade börjat snöa! "Tack mormor!" var den första tanken som dök upp i mitt huvud. När jag senare kom hem till mamma och pappa så sa mamma att när hon hade sett snön hade hon frågat mormor om hon var tvungen att jävlas idag också. Hihi. Det hade varit typiskt mormor ♥

Begravningen annars var fin. Klockorna ringde, sen började killen spela orgel och det tog ungefär 5 sekunder innan jag exploderade i tårar. Mer om det har jag inte att säga. Mormor är hos morfar nu och mår bra, det går inte att gå ner sig i sorgen då. Då hade hon blivit förbannad.

Och det snöar igen. Jag blir fullkomligt lugn när det snöar och jag är ute. Det blåser sällan när det snöar, och även om det gör det, känns det inte lika illa som vid regn och blåst. Fast.. hur ofta snöar det i Malmö i december? Håller det på att vända rätt sig igen? Eller kommer det bli fullkomligt kaos? :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0