Sjuksyrra, egenföretagare.. Går det?

Jag tror att man kan kalla mig för drömmare. Frågan är bara om jag har realistiska drömmar, eller om dom bara är helt galna?
Medans jag är ung, vill jag plugga. Om jag nu får chansen (när chansen egentligen inte skulle finnas) så måste man ju ta den. Kanske hoppas jag för mycket, men är man 4 i reserv har man väl rätt goda chanser att komma in. Eller? Jag kan knappt vänta tills andra antagningsbeskedet kommer! Jag föreställer mig hur intressant det hade varit, och hur kul det hade varit att jobba som ambulanssjukvårdare/barnsjuksköterska/akutsjuksköterska. För nåt av det kommer det bli. Vilket betyder att jag har 4 års studier att se fram emot. F y r a år, det är lång tid och jag har hunnit bli gammal..
Samtidigt har jag en annan tanke i mig, en som alltid funnits där, och det är att starta eget. Jag har två förslag som jag håller för mig själv, men hur ska jag i så fall hinna med båda sakerna? Istället för att tänka negativt, så tänker vi positivt. Det ena förslaget går det att få hjälp med, jag behöver bara dra i trådarna typ, och det andra förslaget klarar jag alldeles utmärkt av på egen hand.

Lite överskattar man nog ens tid och ork, men vill man så kan man. Det hade varit en bra investering, och det hade varit kul :)

Men.. om början på januari bara kunde komma liiiite fortare.. :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0