Tvätt

Så sant som det är sagt, idag tvättar jag. Det var på tiden faktiskt. Inte för att tvätthögen var såå himla stor, men det är skönt att få undan det i alla fall.
För övrigt så är jag himla sugen på att köpa en ny dator. En som jag kan sköta mitt skolarbete på, och bara ha som surfdator. Då den väger under 1kg så är den supersmidig att ta med sig överallt, och eftersom jag flänger runt dagarna i ända, så kan det vara rätt så bra. Plus att den är såååå tjusig :p

Igår fick valpen som sagt vara i stallet lite, han var sen trött hela dan. Det var skönt :) Vid 22 begav jag mig ut på en promenad med hundarna och stötte då på en tjej med en lika gammal valp. Liknande raser i hundarna, fast hennes hade några fler i sig. Den var såååå fin, kan fortfarande inte sluta tänka på den :) Jättelydig var den också, men jag har svårt att tro att den kan bli annat när hon har tränat med den sen den var 5 veckor. I vilket fall som helst så jobbar hon med problemhundar, och då min lille vaffsing är så himla osäker när det kommer till nya hundar och människor, så erbjöd hon mig sin hjälp, vilken jag tacksamt tar emot. Inte nog med att det är bra att ha och göra med människor som kan sin sak, men valpen kan behöva lite fler lekkompisar. Han och Felix leker dock en himla massa, men han måste som sagt träffa nya hundar och människor också.
Efter promenaden igårkväll så avslutades kvällen med lite lek med Felix medans Milton låg och mös i mitt knä, och jag hade sedan en trött valp. Det är han i och för sig fortfarande, men jag klagar inte. Så fort tvätten är klar så blir det ännu en lång promenad, behöver bränna lite fett och hundarna behöver röra på sig :)


Det bir inget pluggande förrän senare ikväll men det är inte hela världen. Sitter och försöker ta reda på om man kan byta sitt 3-modem, utan att jag ska behöva ringa och fråga dom. De har kommit med ett modem som du bara pluggar i USB-porten, precis som ett USB-minne. Det andra jag har är visserligen något liknande, men där är det en ca 10cm lång sladd istället, som du pluggar in, och som sedan går till modemet, och det är ju inte fullt lika smidigt :o Men modemet är i alla fall fint och rosa :)

Imorgon är det dags för jobb igen, skönt att få tjäna lite pengar :)

Pusshaj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0