1 januari, 2009

Gårdagen spenderades med lillasyster här hemma, tillsammans med vovvarna. Eller kvällen, rättare sagt. Låg i bingen fram till tre-tiden ungefär, sen fick jag hjälp att koppla in min dvd-spelare och fick även tillbaka mitt maffia hemmabio-system :) Jag är så satans hjälplös när det väl kommer till kritan, så det knappt är sant. Men det är bra att det finns folk som kan hjälpa en i alla fall :)

Körde och hämtade Mia vid sex-tiden, sen fick vi köra runt och leta efter en pizzeria som hade öppet och hittade en till slut efter många om och men. Vi kikade på Bad Boys och Rush Hour. Kan inte med gott samvete lämna bort Milton när jag vet hur jävla rädd han är för raketerna. Han sprang mellan alla rum igårkväll, klämde sig in mellan sofforna, och bakom sofforna och låg emellanåt på toaletten. Valpen vart inte så brydd om raketerna, inte när han var inomhus i alla fall. Vid tolv-slaget stod vi på balkongen och tittade på raketerna och Milton låg tryggt inne på toa. Även lille valpen hade försvunnit in där, inte så mycket för att han var rädd som för att han ville ha/agera sällskap. Fick sen lite sällskap mitt i natten och somnade inte förrän på morgonkvisten. Ungefär som alla fyllisar, bara det att jag slipper bakfyllan :p

Idag då kunde jag inte vakna. Var så förbannat trött. Lyckades ta mig upp ur sängen vid två-tiden, och begav mig till stallet. Där blev det lite ridet och mockat och pysslat och donat. Kom hem för ett par timmar sen och sitter här i soffan i min pyjamas och har lindat filten om mig, men jag är fortfarande lika frusen. Huvudvärk har man också fått, fy fan.

Är så jäkla stressad nu för tiden. Har varken koncentration eller motivation till att plugga. Jag ligger två arbeten back, och ett nytt arbete som ska lämnas in på söndag. De andra två arbetena har omexaminationsdatum den 20e denna månaden och den 20e nästa, så loppet är ju helt kört än.

Imorgon vill jag bara ha goda nyheter, men med tanke på att det har varit helger nu, så kommer det inte blir några bra besked imorgon.
Jag lånade ut 3000:- till A och ska få tillbaka 4000:-, det är ju inte en alltför dålig affär faktiskt. Han frågade mig när vi skulle sätta våra planer i verket men det kunde jag inte svara på. Behöver hundpassning i sådana fall och eftersom jag vet att mor å far är uteslutna i detta fallet, så återstår hundpensionat och det är alldeles för dyrt :s

Blir måttligt jävla trött på alla snorungar som är ute och smäller raketer även idag. Veckorna före nyår har det varit okej, smällar visst men inte så höga. Nu står dom ute på gatan och allt hörs hundra gånger mer och min stackars Milton kan inte slappna av :(

Pusshaj

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0