Babbel

Igår skulle jag åkt iväg och kollat på jobb, men det blev aldrig av. Funderar på att göra det idag, men jag vet inte om ägaren är där eller inte.. känns ju himla onödigt att hålla på och köra til Arlöv hela jäkla tiden bara för att få fatt i en människa.. :s

Samtidigt som jag trivs i min lägenhet och med mina grannar, så vill jag ändå flytta. Vet inte riktigt varför.. ungarna på skolan här, för ett jäkla liv om dagarna och de skräpar ner nåt fruktansvärt. Men så kanske jag inte har lika stor tur med mina grannar, om man nu hade flyttat. Hela trappen är en "hund-trapp", grannen har sin grand danois och där är tre taxar på första våningen, plus att de andra grannarna älskar hundar. Nu är det visserligen bara grannens häst som ylar som fasen om nätterna, mina för mest bara lite liv när någon går in/ut genom porten. Vad jag vet i alla fall, men de verkar klara sig rätt så bra själv ändå.

Jag har en liten lyckokänsla som smyger i min mage.. det känns rätt så bra för en gångs skull. Sätter jag bara igång å jobbar på det här stället så fort som möjligt, så är det tillräckligt med inkomst för att jag ska klara av alla jäkla äckliga räkningar på egen hand, plus kanske ha lite extra fickpengar för en gångs skull. Inte så himla roligt att behöva vända på varenda krona, men så är livet som fattig student.

Ska ta och få upp värmen lite, och hitta varma kläder för en skogsrunda med vovvarna om en stund :)
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0