Jobb

Började på nya jobbet idag. Bara fem timmar, men det är fullt tillräckligt för mig. Kan inte jobba mer än 20 timmar i veckan om jag ska behålla mitt studiemedel. Och eftersom mina kära vovvar trivs bättre i bilen än vad de gör i lägenheten, så fick dom vackert ligga där under tiden jag jobbade. De hade båda två ett täcke på sig så de frös ju inte precis, plus att jag kunde springa ut och rasta dom med jämna mellanrum. PLUS att dom har fått jättemassa med korv idag! Först fick dom dela på några, sen fick jag typ 5 korvar med mig hem, som skulle kastas.
Annars var det rätt okej att jobba faktiskt. Det var bara jag och en kille till som jobbade, och chefen å hans fru bara sprang omkring, dom märke man inte av så mycket. De första två timmarna gick lite långsamt, sen kom jag på varför. Klockan jag hela tiden tittade på, gick 40 minuter för sakta! :o Kassan fick jag grepp om rätt så fort, det står ju för fasen vad man ska klicka på, så det är bara att göra det :p Men kebab-rullar av alla dess slag, kan jag dock inte få ihop. Så mycket skit som ska få plats i ett så litet bröd.. matematiken går inte ihop :p

Nu sitter jag här igen. Bör plugga men hittar hela tiden ursäkter att göra annat. I veckan försvinner hälften av mina grejer här hemma, så jag kommer leva som en luffare. Dock blir det lite mer space här, och jag kan få det så som jag vill ha det. Jag klagar inte, jag har en ängel, mina vovvar och ett jobb, its all that matters.
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0