Pinsamt okunnig

Eller bara ointresserad? Förstår inte hur svårt det ska vara att ändra utseende på sin blogg egentligen. Fick ta hjälp av www.bloggsolutions.se för att få till det som ni nu ser. Fast.. jag är nöjd ändå, så skitsamma :p

Var iväg och handlade massor med mat idag. Tänkte att jag skulle steka köttfärs och sen slänga i det i en ugnsform tillsammans med potatisgratäng, och allt var finemang. Sen kom jag på allt för sent att jag hade glömt osten, och man kan ju inte göra potatisgratäng utan att ha ost ovanpå! :o

Ska iväg å titta på ett jobb imorgon, hoppas bara att L inte glömmer att höra av sig. Det är visserligen bara på deltid, men det är perfekt. Kan inte jobba mer om jag ska behålla mitt studiemedel, men det är ändå tillräckligt för att få extra pengar i kassan vilket är helt jävla nödvändigt nu när karln inte är här.

Satt och filosoferade om kärlek igår. Eller inatt :s Det är fan inte bra, man kommer aldrig fram till något vettigt ändå.

Idag har varit en tjuv-fri dag. Lilla valpen har hållts under noga bevakning och jag har plockat bort saker från bordet när jag ska lämna rummet. Visserligen har jag värmeljus på bordet, hade kanske inte skadat om han hade bränt sig lite, då lär han väl aldrig gå upp där igen. I allra värsta fall får jag en 'Sibirisk nakenhund' hahaha :p Nä, skoja bara.
Han är så jäkla rolig, för så fort vi är ute på gräsmattan så ska han leka som fan med Milton. När jag väl släpper lös dom i hundrastgården så vill han inte leka alls. Då ska han istället försöka smita ut mellan grindarna :s
Har gjort lite framsteg med ögonkonakt-övningarna så jag är stolt. Han fattar redan konceptet 'sitt' men det har väl "uppfödaren" tragglat. Han är dock lite svårstartad, men han känner igen ordet i alla fall. Och när jag försöker med mina kontaktövningar så springer han faktiskt inte iväg utan sitter eller ligger fint och tittar på mig om jag har en godis i handen. I 9 fall av 10 i alla fall, men huvudsaken är framsteg :p

Det är väl meningen att man ska plocka undan julesakerna nu.. har fäst mig vid mina ljusstakar i fönstret, så jag vill helst inte ta bort dom. Går allt som planerat så får jag tillbaka en del av mina utlånade pengar imorgon, och då ska jag till Rusta och köpa billiga lampor att ha i fönstret istället. Och så är det meningen att jag ska röja i lägenheten. Har fortfarade massa kartonger innehållandes skit stående här hemma, och det börjar gå mig på nerverna. Syster får hjälpa mig så blir det lite roligare :p

Dags att kolla lite tv nu, när valpen äntligen har lugnat sig :)
Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0