Alltså.. vad är det med folk?

http://sydsvenskan.se/malmo/article533991/Polisen-stannar-i-Herrgarden.html

Det är dagens artikel i Sydsvenskan, och det länkas även till föregående artikel om ämnet..
Av vilken anledning vill de vänsterextrema ha ut polisen ur Rosengård? Har de helt glömt bort hur det var FÖRE polisen satte läger där? Alla bränder och allt våld? Är det verkligen värt att förespråka kriminalitet? För det är ju det dom gör. Polisen gör inget fel, de upprätthåller ordning och reda, med andra ord sköter dom sitt jobb. Och för en gångs skull gör dom faktiskt någon nytta, de visar att polisen kan vara bra att ha ibland, det är inte bara skattepengar i sjön. Och så vill folk ha ut dom därifrån. För att våldet ska börja igen, så att det kan kosta samhället ÄNNU mer att ställa rätt igen.
Jag ger dessa människor en stor jävla suck! Gå hem och tänk om innan ni börjar valsa runt i stan och vara låtsas-coola. Jävla nördar.

Själv har jag också problem. Fast jag vill ha ut folk ur mitt område, för att Jag ska kunna upprätthålla ordning och reda.
Jag förstår alltså inte hur man kan känna sådan motbjudan till en annan person. Jag vet att jag har tjatat om detta innan, men det är verkligen helt makalöst! Så fort jag ser hans bil, försvinner 80% av mitt humör. Ytterligare 15% försvinner under hans vistelse i min närhet, när de bara springer omkring och inte gör någon nytta alls. De kvarvarande 5% av mitt humör, stannar kvar tack vare Milton och lillebroren :) Men det är fan sjukt alltså.. kan man inte på något sätt få denna motbjudan att gå bort? Dock åker han snart på semester och är borta i en månad har jag för mig, och jag tackar gudarna. Det ska bli så SKÖNT! Bon voyage!

Imorse var det meningen att jag skulle till Sjöbo och städa. Min mobil har precis satt igång larmet och jag är inne på min första snoozning, då chefen ringer. Då har kvinnan jag skulle till, ringt och sagt att hon var på väg till sjukhuset, så det blev ingen städning. Skönt! Kunde sova ett par timmar till, innan jag skulle iväg till Svedala och rätta till lite fel från igår. Sätt aldrig män på att städa!

Nu har jag tömt ur mig det mest intressanta.
Auf Wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0