Badkruka

Jag är nog södra Sveriges största badkruka, och det är sällan jag badar i svenska vatten. De gånger jag gör det, ser jag till att folk vet att jag gör en uppoffring för deras skull. Igår fick jag ett sms från Sissel som frågade om jag hade lust att ta ett dopp med henne på eftermiddagen, och det gjorde vi. Målet blev Ribban, man får väl gå en sådär 2km innan man får vatten ovanför knäna typ, men i vattnet kom vi i alla fall. Och det var varmt! Jag frös inte för fem öre. Eller jo, när vi skulle gå upp frös jag, men det blåste så det är inte så konstigt. Efter den värmeböljan som har jagat en ett tag nu, så vart det verkligen jätteskönt att ta sig ett dopp. Vi satt visserligen bara på ett ställe hela tiden,  men det kändes ändå som att kroppstemperaturen sjönk flera grader. Det får vi se till att göra om!

Imorgon väntar jobb, hur ska det gå, och vad kan det vara för folk tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0