Dagens goda gärning

Idag åkte familjen till Tyskland, så jag skulle åka hem till mormor och lämna cigaretter och lite godis. Så tänkte jag att jag lika bra kunde passa på att städa lite också, medans jag ändå var där. Det ser ut som fan i helvete ungefär, så det var verkligen nödvändigt. Jag satte igång med badrummet direkt, årets stora utmaning. Medlen jag hade med mig var verkligen mirakelmedel! Toaletten blev ren och fräsch, minus lite envisa kalkfläckar som jag inte orkar fila på, och vasken blev som ny, likaså spisen och kylskåpet i köket. Golven går ju i princip bara att dammsuga, de blir inte renare än så. När jag skulle sätta igång med köksluckorna så satte hon dock stopp för mig. Hon blev så himla glad och var så tacksam att hon inte visste vart hon skulle ta vägen. Älskade lilla mormor :) ♥

Idag vart jag i Svedala och städade. Det är perfa när man städar ensam, ännu bättre blir det om personen/personerna som bor där, också är borta. Tyvärr var hon inte det idag. Hon hade varit snäll och fyllt fram och baksida på ett A4-papper som talade om för mig Hur jag skulle städa, Vad jag skulle städa, hur man vrider ur en trasa osv osv. Jag bara suckade och städade på. Pratade lite om hennes barnbarn och hon sken upp. Jag gick dock därifrån med ett klart godkänt resultat. Och det är inte illa med tanke på vilken extrem pedant hon verkade vara.

Nu ska jag ta och smörja mina händer, de har blivit helt uttorkade tack vare medlen. Handkrämen är dock super :)
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0