Ett hjärta på vift

Idag var vi i Svedala och städade. Chefen tyckte att det bästa sättet att göra rent elementet i badrummet, var att spola vatten på det. Detta går alldeles utmärkt om det är ett "vanligt" element som är kopplat till rör och värms upp med vatten. Detta var ett elektroniskt element, typ.. "Får ej övertäckas" ni vet sådana. Jag var på ovanvåningen och ljuset släcktes. Jaha, tänkte jag och gick ner. Inget ljus där heller. Det fixas efter fem minuter, jag står och tvättar vasken i badrummet som blivit nerspolat och hör hur det knastrar lite. Jag vänder mig om för att kolla om det var elementet och PANG!!! så exploderade det i elementet! Alltså jag blev så jääääävla rädd att det är något helt sjukt! Jag såg hur mitt hjärta kastade på sig sina skor och sprang ut från min kropp i full fart. Men vilken korkad människa egentligen.. vem som helst förstår väl att man inte spolar vatten på sådana element?

Igår var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle bli av. På morgonen visste jag inte ens vilken dag det var, eller varför mobilen tjöt så förbaskat. På kvällen somnade jag i bilen.. och sedan, efter ca 16 timmar away from home, kom jag äntligen i säng!

Idag är jag helt okej. En liten städning i Sjöbo imorgon, sen får vi se vad helgen har att erbjuda. Meningen var (är?) att vi skulle åka till Action Meet i Mantorp och kolla på biltävlingar, vi har fribiljetter och allt. Men frågan är hur det kommer gå? I så fall ska jag ha med mig något mjult att sova på, fälla baksätena i bilen och sova där, för ALDRIG igen att jag tänker köra bil och vara så trött som jag var när vi åkte hem från Emmaboda. Det var galet. Bambi miste nästan livet också, himla korkade djur. Tur att jag tutade.
Anyway.. blir väl Lödde om en liten stund. Kanske.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0