Hemska vecka

Vi har välkomnat pms-veckan, och den blir precis som alla andra likadana veckor; tjuriga, griniga och skrikiga. Det är så himla jobbigt, finns det inget man kan göra för att lugna ner det? :o Det är nog snart dags att förnya p-pillerna, om jag inte har helt fel för mig, men jag tänkte att jag skulle ta och byta preventivmedel då. P-piller har jag käkat sen jag var 17 om jag minns rätt, så det är ju ett par år nu.. såhär på ålderns kvist (eller hur man nu uttrycker sig :p) så glömmer jag ta de förbaskade pillerna med jämna mellanrum. Det ställer ju till problem, på ett par sätt, och det får vara bra med det nu. Kanske är det de som orsakar sån sjuk pms också..?

Annars inget spännande.. ledig idag, jobb resten av veckan. Måste lära mig att spara lite pengar nu också, det är ju rent förskräckligt hur himla oekonimisk man kan vara. Fast det kan jag skylla på mina föräldrar lite, haha :p Fick aldrig månadspeng eller veckorpeng som alla andra ungar verkade få, och kunde därför heller inte lära mig att lägga undan, till saker jag ville ha/behövde. När jag var 18 (!!) så fick jag studiebidraget i alla fall, men då var det ju rätt så sent. Föräldrarnas policy "nej det får du inte, det är för dyrt!" har ju inte hjälpt något, för nu kastar man istället pengar omkring sig. Blö! Aja, allt är väl inte deras fel. Pms-veckan säger dock att jag ALDRIG har fel! :p

Förhoppningsvis får jag reda på om jag kommit in på skolan eller inte, nästa vecka. Hoppas kan man ju alltid göra :o

Sen sitter jag här i mina dagdrömmar och planerar och planerar, så det nästan kommer rök ur öronen. Det är såå himla mycket man vill, men som känns så förbannat lång borta. Som min lilla cafeteria jag hade.. jag kom över kassaboken jag förde, och en månad drog jag in ca 12.000:-, och på vad? Jag satt där 2-3 timmar om dagen för fan, det var helt perfa! Kanske skulle hitta mig nåt liknande att pyssla med, fast det blir väl svårt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0