Nytt språk?

Alltså, arabiska vart fan inte lätt att försöka lära sig :o En massa krusiduller och prickar, och bokstäverna ser olika ut beroende på om de står för sig själv, eller om de finns i ett ord. När allt då ser likadant ut i mina ögon, är det ännu svårare :p Det är nästan lättare att prata. Min språkbegåvning (om jag får skryta om mig själv) kommer upp till ytan. Jag förstår redan en hel del, men det är fortfarande lite problematiskt att prata. Fast lite kan jag. Allt jag behöver nu, är en kurs eller en person som kan lära mig :p S's kompis fru är svensk och kan flytande arabiska, kanske hon kan lära mig?

Nu bär det snart av till Helsinborg, och jag är äckligt trött. Varit vaken sen klockan 07, är grymt sugen på Estrellas summer edition Lökringar, men Ica stänger snart och det finns ingen tid att åka dit. Buhu :( Imorgon är en annan dag.. :p

Eller ja.. Helsingborg beror helt på vädret..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0