Små glädjekorn i vardagen

I lördags när vi var på väg ut, möter vi grannen i trappan. Jag håller för fullt på att försöka tugga mig igenom ett av de där barnsligt stora tuggummina, och munnen ser verkligen sprickfärdig ut. Detta märker dock inte tjejen, utan hälsar och sen kommer "Men vad fin du är!", hihi, jag blev alldeles glad. Sen kom hennes kille som tydligen märkte mina sprickfärdiga kinder för han sa "Munnen full ser jag?". Haha.

Idag har det varit jobb och jobb. Chefen frågade om jag kunde hjälpa dom att städa innan jag skulle vara på mitt ställe klockan 12. Självklart! Sen var det ändå bara jag och mannen som städade. Jag fick lämna honom själv och åka iväg, och jag trodde jag kunde vara hemma till 15 ungefär. Då ringer chefen igen och ber mig åka tillbaka till det första stället när jag är klar, för att mannen inte blir färdig annars. Jahapp, så vid 17 vart jag hemma hos mamma och pappa, och sen åkte vi och handlade. De handlade även lite proviant till deras genomfattiga dotter. Havregrynsgröt, yes! I lööve it.

Nu tänkte jag sova lite, för det behövs. Bara någon timme dock, så jag kan vara vaken lite sen. Imorgon blir också en lång dag. Förbannat lång om man bara är två. Men det ger i alla fall pengar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0