Morgon? del 2

Just det.. hamnade igår en diskussion med en person, angående vinst vid försäljning av bil. Person A köper en bil för 20.000:-, som han senare ska sälja för 100.000:-. Bilen ska renoveras, och så menade jag på att kostnaderna för det inte kan överstiga 30.000:- för då blir det ingen vinst. Då började mitt diskussions-objekt gapa och ha sig, kallade mig dum för att jag inte kunde räkna så pass enkel matte och att jag inte fattade att vinsten blev 100.000:-. Jag försökte då föra fram, att om bilköparen tar 50.000:- ur egen ficka och lägger på bilen, så måste han först få tillbaka dom i försäljningen, och sedan lägga på 100.000:- om det är den vinsten han är ute efter. Alltså 50.000:- (egen ficka) + 100.000:- (vinst) = 150.000:- är vad han måste få sålt bilen för, för att gå med 100.000:- i vinst. Hänge ni med?

Blir så jävla förbannad när jag vet om att jag har rätt, och personen man diskuterar med försöker trycka ner en och kalla en dum och 'outbildad' när det i själva verket är H*N som har fel.

I mitt osäkra ögonblick var jag tvungen att slänga iväg ett mail till min kära far om detta, och fråga honom om jag kanske ändå var dum (stackars mig som tvivlade..) men han bekräftade bara vad jag redan visste; jag hade rätt.
SÅ LÄGG AV OCH KALLA MIG DUM!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hola. Härligt o få lägga till fler bloggar =) Allt bra med dig? Du får gärna skriva den där sidan som du visste.. Kram =)

2009-03-04 @ 15:18:04
URL: http://idaskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0