Roadtrip

I söndags blev det bestämt att vi skulle åka till Stockholm igår.Sagt och gjort, 14.15 lämnade vi Malmö stad.Det var lite småtråkigt väder här nere, och värre blev det. Värsta jävla snöstormen var det och i 40 mil kunde man inte köra annat än max 70km/h, och det var skiiitdrygt. Vi stannade till i Vaggeryd och hälsade på hjärtats svägerska, mysig jävla liten håla :) Det tog säkert 8-9 timmar att komma till Järfälla, från det att vi började köra, och vi körde därifrån 02 inatt, och kom hem 12 timmar senare. Men idag har det varit en massa stopp med powernaps och grejer, då jag var skiiittrött och höll på att köra av vägen ett antal ggr. Himla obehagligt. Ljus har dom ju inte heller på motorvägarna utanför städerna :(
Och Jönköping.. vi körde igenom där igår när det var skymning och staden stal mitt hjärta direkt. Det var sååå himla fint!! Husen låg på berget och lös, nedanför låg centrum och lös upp med alla affärs-skyltarna och till vänster om oss låg Vättern (hoppas det är rätt sjö! :p ). Jag kan ju bara tänka mig hur fint där är på sommaren. Min nyfikenhet går ju inte att hejda, så jag kilade snabbt in på datorn på en av våra pauser på hemvägen, för att kolla vad det fanns för lägenhetsutbud där. Det fanns inte så många, men dock några stycken och de kostade nästan ingenting alls!! Hittade en3a i fint, halvmodernt skick, för 75.000:-, och en 4a i samma skick för 145.000:-! Vad tusan är det liksom? Hittar du en lägenhet för det priset i Malmö så kan du räkna med att ändå behöva hosta upp 600.000:- till på att renovera skiten.
Kan det kanske bli Jönköping nästa, eller är jag bara helt i extas?

Ska ta mig en promenad med hundarna nu så de kan få springa av sig lite, sen ska jag sova och plugga. Får se om jag hinner ta mig igenom allt till tentan imorgon, annars får jag skita i det och vänta tills omtentan. Känns dock lite tråkigt, men vi får se.

Pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0