Vårdcentralen

Igår ringde jag vårdcentralen och skulle boka tid för min mage, och för att höra om de utförde PPD-test. Testet utförde dom inte, utan jag skulle ringa till vaccinationsinstitutet, och de sa att jag tillhörde Södervärns vårdcentral. Så jag fick ringa två samtal igen, vaccinationsinstitutet hade bara telefontid en timme om dan och den hade jag missat, och Södervärn hade stängt pga utbildning. Idag ringde jag igen, för vaccination skulle jag ringa igen på måndag då de inte tog emot tidsbokning. Man gör ett test, och vaccinerar sig tre dagar senare om det behövs. Det är mot tuberkolos, vilket tydligen är nödvändigt om man ska jobba inom psykiatrin eller nåt, jag vet inte. Satt i telefonkö till vårdcentralen, i 30 jävla minuter och jag var nummer två i kön! :o I alla fall, jag fick tid till den 24e mars kl 14.45, så ägna mig en tanke då. Tvivlar på att det är laktos/gluten, utan kanske nåt annat. Eller så är det både och, och nåt annat. Eller så hittar dom inget alls och då blir jag galen för nåt fel är det! Eller stress kanske? Usch, nu får jag sluta tänka på det!

Ikväll är sista jobbpasset. Hoppas att cheferna är ute och flänger som vanligt, det är mer avslappnat på jobb då. Eller ja, de kan gärna få vara där i fem minuter så jag kan säga till om min lön som de glömde ge mig. Visserligen bara för två dagar, men vem har sagt att man är rik när man är student liksom?

Ska plugga lite nu, inför omtentan. Är på avsnittet om schizofreni och det är sååå himla intressant! Kan knappt hålla mig tills det är dags för praktik! Ih! :D
Pusshaj


Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag är en 'rik' student :D Mohahaa

2009-03-12 @ 19:14:39
Postat av: Andrea

Ja men är det konstigt? Du bor ju hemma och betalar väl inte hem? :P Din lilla nörd:p Dina enda utgifter är vad, mobil, bensin och utekvällar? Och din bil drar väl... 0.1 l/mil? hihi, din fjant :p

2009-03-13 @ 11:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0