Det var bättre förr

Ja, det var det faktiskt. Rent generellt, men just nu syftar jag på glassen. Idag kostar en Magnum nästan 20:-, då för längesen kostade den typ 12:-. Jag minns Coolbits och Brizz, så jäääkla goda glassar! Och vad har dom idag? Knappt nånting för fasen. Tur att Lakritspuck kom tillbaka i alla fall. Även om den verkligen inte är lika god som den var då. Och att Piggelin finns kvar. Annars hade väl landet gjort uppror mot GB Glass. Jag önskar att jag var liten igen, och kunde äta de där goda glassarna en gång till, för det är dom jag är sugen på när jag vill ha glass. Med undantag för den italienska glassen på Bo01, mmm..

Sitter nu och läser utvecklingspsykologi. Känns lönt, det är så mycket sunt förnuft och sånt man redan kan. Det är  bara att bita i det sura äpplet och läsa, det är inte mer med det. Men just idag är jag helt slut! :(



Glassarna 1996 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0