Kloklippning

Alltid när det är dags att klippa klorna, blir det slagsmål mellan mig och Milton. Inte för att han hatar att få klorna klippta, tvärtom. Han kommer frivilligt och lägger sig i mitt knä, låter mig klippa på framtassarna.. sen tycker han att han har varit snäll som legat fint och stilla under den tiden, så när det är dags för baktassarna blir han "farlig". Han morrar, tuggar på fingrarna, på klosaxen, på byxorna.. och morrar lite till. Allt gör han på ett snällt vis, så han blir inte ohanterlig, utan det är lekdags! Belöning för att han har legat fint under tiden jag klippte framtassarna. Och eftersom han inte ser sig själv som en hund, utan ungefär som en människa, verkar han inte tro att han har baktassar med klor heller. Så hela den proceduren tar lite längre tid. Men han är så jäkla söt när han sätter igång, så vad ska man göra?

Värken i kroppen har gått över, eller så kommer den sen igen. Förkyldningar är oförutsägbara. Halsontet är dock lite värre idag, men underlättades med en kopp te.
Eftersom jag knappt orkade plugga igår, så har jag desto mer att göra idag, suck. Men trots detta, och trots att jag känner mig stressad inför en del grejer, så har jag fått bort "må dåligt-orsaken" och magen har varit stabil i ett tag nu *peppar peppar*

Usch, banken måste jag till också.. blä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0