Blabla

Melinda, jag tror att det är i Saudi-Arabien det finns svenska byar, där alla svenskar får bo, äta svensk mat osv osv. Det har ju att göra med hur utvecklade länderna är också.. hade Sverige varit ett tredje världen lan, och nåt arabland hade varit ett typiskt i-land, och Sverige varit drabbat av krig så att alla fick migrera härifrån, då tror jag faktiskt att de hade anpassat sig. Kanske inte helt, men kanske i alla fall försökt få oss att känna oss välkomna.
Precis som det finns missanpassade svenskar, finns det missanpassade invandrare/muslimer.

Och balala, gå och köp halalslaktat kött och laga det, och dagen efter går du och köper Icas kött och lagar det på samma sätt, så ska du se att det sistnämnda inte alls smakar lika bra.

Mina fördomar mot muslimer finns fortfarande kvar, tack vare mina sköna år på Kroksbäck, där man blev kallad svennehora, blev slagen för att man inte ville va tillsammans med skolans tjockaste och fulaste kille osv osv.
Däremot blir jag jävligt förbannad när svenskt folk inte öppnar ögonen, när de inte VILL se att det finns bra muslimer också, att alla inte är så som tidningen beskriver de kriminella. Jag blir förbannad när svenskt folk VILL ha fördomar mot, och tycka illa om andra än sig själv.
Speciellt när svenskt folk inte är så himla mycket bättre själv. När svenskt folk går och mördar små flickor osv osv. ALLA är likadana, ingen är bättre än nån annan, när fan ska folk inse detta?

Kommentarer
Postat av: Ida S

Oh förlåt, men jag bara måste. Oavsett vad man tycker om vem.. Kollade precis på nyheterna, o där den artikel som du hade med i dit förra inlägg visades, o jag håller med det är hemskt hur okunniga folk är. Åt alla håll. Men iaf så sa de på nyheterna att det är precis detta som sverige demokraterna är ute efter.. Uppmärksamhet.. Även om den är negativ. Tåls o tänka på, tycker iaf jag. Dock kan jag förstå att det är svårt att hålla käften när man blir förbannad. Skulle jag också ha. Men jag tror tyvärr att det gynnar dem, vilket man inte heller vill. Hoppas det är bra med dig förövrigt. Tror jag glömt svara på det sista på facebook, ska göra det =)

2009-10-21 @ 09:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0