Styrketräning på jobb

Igårkväll kom en leverans med foder, som jag så duktigt har satt på sina rätta platser. Drygt 550kg (om inte lite mer) har jag burit och lyft idag. Perfekt. Det borde komma en leverans om dagen, så jag kan passa på och träna. Då blir det att jag jobbar, pluggar Och tränar på en och samma gång, och jag får betalt för det. Helt perfekt.

Igår skulle jag ju som sagt till veterinären med Milton. Kommer dit med syster, och säger att jag bokat tid. Kvinnan i receptionen säger att hon inte hittar någon bokning. Jag frågade Mia vilken dag jag sagt till henne och hon svarade onsdag. Det fanns heller ingen bokning idag, och det fanns ingen ledig veterniär igår när vi kom heller. "Jag tyckte det var konstigt att du sa att du hade bokat tid, för vi har kattkväll ikväll." KATTKVÄLL?!!! VEM FAN BRYR SIG OM IFALL NI HAR KATTKVÄLL??!!! Jag bokade en tid och de har förmodligen tagit bort tiden bara för att receptionisten glömde den förbannade kattkvällen. Jävla djursjukhus, det är det VÄRSTA stället jag varit med om. När Milton bröt benet, röntgade de fel ben. FEL BEN! Det brutna benet hängde helt löst, och dom röntgar fel. När jag skulle kolla om han var allergisk mot något, sa dom att dom inte hittade något men tyckte ändå att jag skulle köpa deras allergifoder som kostade 500:- för 3kg eller något sånt. När jag sedan åkte till en privatveterinär konstaterade han att Milton för det första hade halsfluss, och för det andra hade svamp som gjorde att det kliade, och han tappade päls runt ögonen.
Jag sa till pappa att nästa gång jag säger att jag ska till veterinären ska han försäkra sig om att det är till en privat veterinär. Nu måste jag bara få fatt i den gamla jag var hos, för undersökningen av hjärta och lungor måste fortfarande bli av.

Och så idag var jag hos barnmorskan. Igen. Den förbannade p-ringen var ju bara bökig. Ville åka ut hela tiden, hamnade fel och var verkligen ivägen. Det gjorde ont för båda två när det var värsting-mys på gång, haha. I alla fall, fick ett nytt recept (igen) på ett piller som heter Yasmin, som tydligen ska vara bra. Det motverkar pms och vätskebildning och det står inget om andra biverkningar. Klart det finns, kanske jag som var trött när jag läste det, men i alla fall. Nu ska det provas i 3 månader och jag hoppas att det blir bra denna gången.

Nu ska jag försöka plugga lite till, deadline om ca 9 timmar och ja.. det är ju som det är.. Jävla skit.


En liten bit av affären

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0