Entré är lite överskattat

Jag är på jakt efter en tröja jag har sett inne på H&M, och igår beslöt vi oss för att gå till Entré, så att jag kunde få kika lite inne på Gina Tricot också. In på H&M:et, och de hade verkligen ett förbannat dåligt sortiment! De har fortfarande sommarkläder??! Och knappt några jackor, och verkligen inga koftor. Vad fan är det?
Jag hittade i alla fall en kofta på Vero Moda som jag inte längre vill ha, och ett par leggings. Det andra paret jag köpte, töjde ut sig så nu ser jag ut som en liten skejtare i mina supposed to be tajta jeansleggings. Av denna anledning köpte jag då en storlek mindre igår, som jag med nöd och näppe kommer i. Får dra i dom lite så ska det nog ordna sig. Så länge jag slipper gå och dra upp dom hela tiden när jag väl fått på dom, så är jag nöjd.

Idag blir det då Mobilia i alla fall, ska se om inte min tröja finns där, och kanske ta och lämna tillbaks den där andra koftan.. Och hämta ut lite p-ringar. Och så måste vi hitta något att köpa till LilleAli som åker hem imorgon. Så himla tråkigt! Han är så liten och rolig, och är alltid glad, och nu ska han lämna oss. Jag är inte för att proppa Sverige fullt med vilka invandrare som helst, men istället för att ge en kriminell flykting uppehållstillstånd, så kan ju en ordentlig människa få det, en som faktiskt kan bidra till landets välfärd istället för att förstöra.

Meningen var att jag skulle hem och sova, men det blir som vanligt aldrig som jag vill eller planerar, då det inte passar någon annan. Nu är det för sent för att sova några timmar, jag blir alldeles stressad av bara tanken. Dock måste jag i alla fall hem. Kaanske kan jag hinna sussa lite innan Angel kommer, jag behöver ju inte sova i flera timmar.

Igår då, var det galopp-premiär för mig på Petunia. Denna veckan är de första gångerna hon har galopperat på minst 4 månader. För ett fullblod, en fd galoppör, är det förbannat länge, och det märktes. Hon började studsa på stället, sparka lite bakut, pipa av glädje och när galoppen väl kom så gick det så förbannat fort! När jag sen tyckte att nu får det räcka, hon fick bara galoppera 1 minut, ja då börjar hon studsa och sparka bakut igen. De här rycken har lett till att ichias-nerven hamnade i kläm igen, så resten av gårdagen samt idag, är jag invalidiserad. Hoppas att det blir bättre imorgon, det är ju praktik då!

Over 'n out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0