Galet fullblod, eller okunnigt fullblod?

Idag var det första gången jag kunde rida Petunia ordentligt, då hon i förra veckan blev friskförklarad av veterinären.
Katastrof, är allt jag har att säga. I skritt går det att få henne i form utan problem. Sen kommer traven. I vänster varv går det, efter lite trixande, att få henne i form. Enklast tyckte jag det var om jag satt ner i traven, vilket för övrigt gick väldigt lätt. Hon hade mjuk trav faktiskt, förutom när hon började trava på för fort. Galoppen sen gick ju inte bättre. På rakt spår gick det undan, men när jag försökte få henne att arbeta lite på volten (även på rakt spår) så började hon bralla. Hon sparkade bakut Hela tiden, och där satt jag i sadeln och flög. I höger varv gick det dock knappt ens att trava. Hon bara gick i sidleds hela tiden, med huvudet upp i vädret även om jag gav henne långa tyglar. Så jävla frustrerande.
Det märks dock hur pass otränad man faktiskt är. Efter fem minuter hade jag mjölksyra och flåsade som värsta idioten. Snacka om att jag måste börja träna, för så här kan jag inte ha det!

Nu sitter jag här helt slut. Hällde i mig en Cola för att komma ner på jorden lite grann, fast jag är fortfarande mör i kroppen. Morgondagen och resten av veckan kommer innebära sjuk träningsvärk. Och jag som ska rida igen på onsdag... :s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0