För mycket skottlossning

Alltså, Malmö stad, vad händer med dig? Förra året var det bränder på Rosengård - nu är det skottlossningar på Sofielund. Ikväll vart det skottlossning, igår likaså och förra veckan om inte mer. Det är småkillar som håller på, knappt 18 år fyllda. Jag vet vad det är för folk, jag ser dom nästan dagligen. De är snälla och trevliga, man vill inte slå ner dom när man ser dom. Men efter detta.. jag tänker om någon ur hjärtats familj går ut med ett av barnen för de ska handla i livsmedelsaffären och från ingenstans blir de skjutna för att dessa ruttna små jävla ungar inte har något bättre för sig. Vad FAN ska de mitt i ett jävla bostadsområde att göra?! De kan ta sina förbannade konflikter och vapen och droger och göra upp utanför stan, eller i alla fall där det inte finns så många oskyldiga. Och sen förstår jag mig heller inte på polisen. De är där för att hjälpa folket, hålla ordning och reda på samhället. Kan inte en del av folkets skattepengar gå till att där är en eller två patruller dygnet runt, när det uppenbarligen behövs? Det är ju billigare i längden än att pengarna ska gå åt till utredningar/undersökningar, span efter skyldiga, kostnader för att åtgärda skador osv osv. Rosengård lugnade ju ner sig till slut. Det behövs, så enkelt är det.

Från en sak till en annan, så känner jag inte igen mig själv riktigt.. jag har aldrig varit särskilt ordningssam av mig, jag gillar mitt organiserade kaos. Det är lättast att hålla reda på saker och ting då. De senaste veckorna har dock något hänt, I think I'm nesting. Nu ikväll (inatt) när jag kom hem vid 01 satte jag igång. Jag tänkte att jag bara skulle ta och damma av tv:n lite. Det fortsatte till byrån som ändå står precis bredvid och för att komma åt den ordentligt fick jag kasta saker och ha mig. Det gick sen vidare till att tömma skit under sängen. Jag vågade dock bara mig ner i källaren en gång så det andra får vänta. Diskade. Täntke att nu får det räcka, nu orkar jag inte. Sen tittade jag på lakanet jag hade lagt fram, tänkte "Det ligger ju redan framme..." och så bytte jag sängkläder. Fattar ni vad ett 200cm brett täcke väger?! Speciellt om man har ont i ryggen, och en kula på magen. Bytte alla sängkläder och beundrade nöjt resultatet. Tycker sen inte att gardinerna matchar.. om jag kanske ändå skulle ta och byta dom nu så det blir av. 03.00 stod jag i sängen och bytte gardiner. Nu ser rummet mycket ljusare och större ut. Nu ska jag bara kasta mina sorterade kläder i nån insamling, tömma resten under sängen, vänta på min (förhoppningsvis) jävligt bra dammsugare som ska köpas, och sen måste det ju kännas rent här. Jag äcklas lite, för jag tänker på junior och att h*n säkert kommer utveckla allergi mot allt damm som aldrig försvinner. Jag kommer inte åt att dammsuga under sängen pga hjärtats skräp, men nu räcker det!

Gick på M-festivalen ikväll. Inte så imponerad, som vanligt. Fick min thaimat som var god, men förmodligen smakat bättre om jag inte var förkyld. Det var ont om matstånd på Gustav i år dock. Gatan från BK till kyrkogården brukar ju vara full av matställen, men inte i år. Likaså gatan som går från HM till kyrkogården, där burkar det också vara massvis men det var glest. Och bananmannen som ständigt söker flickvän hade de flyttat till gamla biopalatset. Men kanske finns det mer nån annanstans. Jag har hittat mina festival-mål för i år, så jag är nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0