Sammandragningar?

Alltså.. har man inte varit med om detta förut, så är allt så jävla förvirrande. Jag läste nånstans att det är normalt att få sammandragningar vid denna tiden, då livmodern tränar upp sig inför förlossningen, eller vad det var. Att det är ofarligt sålänge det inte gör ont. Lite oftare den sista tiden, så är det som att magen spänner sig och blir hård, när jag suttit på huk och sen reser mig typ, eller om jag burit nåt tungt. Det går över igen, men det inträffar ett antal gånger om dagen. Saken är den att det känns nästan likadant när junior flyttar på sig och trycker ut huvudet/rumpan åt sidan. Det spänner liksom som att platsen i magen tar slut.
Men hur skiljer man det ena från det andra? Och hur kan jag vara säker på att det är sammandragningar när jag reser mig upp, och inte bara junior som sträcker ut sig för att det helt plötsligt blev lite mer plats?

Jag är konstant trött, och det är så jävla jobbigt. Varje gång hjärtats syster ser mig frågar hon hur det är och säger sen retsamt "Är du trött?". Jag måste se galet sliten ut eller nåt. Det krävs inte mycket för att jag ska somna rakt upp och ner. Mindre än vad som krävdes innan.

Nu har jag kommit överens med mamma om att vi ska börja simma. Vad jag förstått så är det en bra träningsmetod i slutet av graviditeten (fattar ni att det redan är i slutet?) och det är även bra om man har ledont och sådär, då man inte belastar något för mycket eller fel. Så mamma fick bestämma ställe och vi sätter igång i slutet på nästa vecka eller början på veckan efter det. Förhoppningsvis blir det 3 dagar i veckan, då stället har öppet för allmänheten. Kanske kan jag bli av med något överflödigt fettkilo också, för ett par sådana finns det. Sen bygger jag upp lite kondition och styrka som lär behövas när lille klumpen ska ut.

Nu hade jag tänkt snusa på mitt hjärta lite. Är det bara jag som är störd, eller är det mysigt att snusa på sin älskling när han sover/är nyvaken? Det luktar mys ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0