Vecka 27

Idag går jag och junior in i vecka 27. Fattar ni hur galet fort tiden går? Det är nästan lite läskigt. Det är 13 veckor kvar till bf, men junior kan dock titta ut två veckor före eller efter. Vill h*n komma ut tidigare så är det mindre än 13 veckor kvar (enkel matte ju :p). Det känns skrämmande.. det är precis som att jag inte hunnit förbereda mig, lite jobbigt faktiskt. Jag har hela tiden tänkt att jag har gott om tid på mig, det är ingen brådska med att handla saker och få allt klart i tid. Nu är det helt plötsligt knappt nån tid kvar :s Mamma säger att man kan köpa det mesta när bebisen har kommit, men jag förstår inte hur hon tänker? Hur ska jag kunna köpa en bilstol efteråt, när jag behöver bilen för att åka och köpa en? Hjärtat kommer inte ge sig iväg själv, för jag vill vara med och se så att den är fin och sådär. Och vagn tyckte hon också att jag skulle vänta med till efteråt, för det gjorde minsann pappa. Jaha? Då blir jag ju låst till Malmö i letandet, eftersom jag inte kan åka bil då jag inte har nån stol, och jag får promenera alldeles för långt med en ny bebis i famnen. Jo, men det låter helt okej mamma.. Jag vet att hon bara vill väl, men saker idag är inte samma som för 25 år sen. Bara för att dom gjorde det då, måste ju inte jag göra på exakt samma sätt idag. Jag är en stressig människa, jag kommer inte kunna slappna av och trycka ut ungen om jag inte har allt färdigt när jag väl kommer hem sen. Man vill väl komma hem och njuta av den lilla röda saken som kommit, inte stressa runt i jakt på vagn och grejer :o
Det jag behöver nu är typ.. skötbord, skötväska, saker till sängen, lite byxor och tröjor till liten (kommer inte långt med bara body i vinter), två mössor och lite strumpor. Det är väl mest det som är akut. Oh, och en bilstol, så jag slipper gå hem från sjukhuset :p Herregud ja.. 13 veckor kvar och sen har jag en annan människas liv i mina händer. Och som att h*n förstår att jag sitter och funderar på detta så känner jag hur h*n flyttar omkring ordentligt där inne. Bra att göra sig påmind. Tror det är en envis liten plutt som väntar :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0