Vecka 28

Idag börjar vecka 28, det har alltså gått 27 fulla veckor och idag är första dagen på vecka 28. Jag sitter här och lutar mig fram och kan inte andas. Jag kan alltså inte längre sitta i upprätt läge eller vinklad mindre än 90 grader (blir det väl?), utan jag måste luta mig lite bakåt. Det är en jobbig känsla att inte kunna andas obehindrat. Jag sitter även rakt upp och ner i soffan och svettas som en tok! Alla andra frös igårkväll när det regnade så jävligt, jag tyckte det var rena befrielsen. Fan vad gött och bli lite nerkyld.
De nuvarande problemen jag dras med är att mina tröjor blivit för små. Dom passar alltså fortfarande, men magen tycker dom är ivägen och skjuter upp dom. Ser lagom nasty ut. Jag gillar inte gravidmagar, och än mindre gillar jag när man inte kan ha en tröja över. Förhoppningsvis ger jag mig ut på ett mission om att hitta några längre tröjor idag. Det tog ändå 6 månader innan jag inte kunde använda de jag har, så det behöver inte bli en dyr historia. Förhoppningsvis... Byxorna klarar jag mig med ett litet tag till. Tur att tradera finns i alla fall, där kan man köpa skitbilligt och nästan oanvänt. Perfa.

Ramadan är inne på sin tredje dag. Mitt hjärta är så himla snäll och berättade inte för mig att han tänkte fasta i år, så jag begrep inte varför han var så jävla sur igår, haha. Det fick ju dock sin förklaring rätt så snabbt. Hade jag kunnat fasta hade jag nog fan gjort det jag med. Men enligt reglerna så får jag inte eftersom junior går före. Så jag får äta med dåligt samvete. Eller gå och gömma mig så de andra hungriga stackarna inte behöver se på :o

Jahapp.. Har fått början till ett fint blåmärke i armvecket nu, ser äckligt ut :s Hjärtat slår så jävla fort och hårt att jag blir anfådd bara av att sitta ner. Visserligen är jag ett fetto också, kan vara därför.. Den senaste tiden har dock inte vikten sprungit ifrån mig, så kanske det lugnar sig nu på slutet. Passar bäst att vara tvärtom alla andra.

Nä, nu får jag ta och lyfta på baken.. tänkte se om jag inte kunde gå och plocka åt mig lite gratissaker på Babyland, hihi. Samhället verkar värna lite mer om de som ska ha barn, överallt finns det "smakprover" som är gratis, som man har bra nytta av.
Aja, ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0