Vecka 30

I fredags började vecka 30. Då är det alltså 10 veckor kvar till Bf. Vad jag har förstått det så är det ungefär 4% som föds på beräknad dag, och att en normal graviditet är mellan 38-42 veckor. Alltså har man inte "gått över tiden" förrän vecka 43 börjar. Däremot har man gått över ultraljudstiden. Men nu är vi här med målen igen, och bf är ett mål. Jag förväntar mig dock inte att det ploppar ut en bebis på det datumet eller någon dag före/efter. Om jag förväntar mig det värsta, att jag måste gå 42 veckor, så kan jag ju inte bli besviken eller mer otålig. Försöker jag intala mig själv. Så säger Sissel "Ja, men tänk om du bara behöver vänta 8 veckor till?", och då höll jag på att dö. Det är jag INTE redo för. Minst 40 veckor, så jag har tid på mig att ställa in mig. Jag letar fortfarande efter den där "mamma-känslan". Den kommer väl.

Igår vart jag och syster på Mobilia en liten sväng, och inom Lindex. H&M diskriminerar ju killar verkar det som. Det fanns rosa mjukisdjur och snuttefiltar, men inte ens en filt fanns till killarna. Mjukisdjur fanns det, men det var sådana små löjliga saker. Inne på Lindex däremot.. hade jag varit miljonär hade jag fan köpt en sak av varje. Deras overaller var så äckligt söta att jag inte visste vart jag skulle ta vägen! De var av fleece, och jättemjuka och tjocka. De var verkligen söta. Kanske hinner junior växa ur dom som jag har... men det känns onödigt att lägga ut de pengarna ändå, för något som inte kan användas så länge :s

Om två veckor eller så, var det dags för barnmorskan igen och sen är det ultraljud. Läste nånstans att man fick se bebisen i 3D då, men vet inte om det gäller överallt eller om jag har fått fel för mig. Det kan egentligen kvitta, men kanske man kan få ett hum om hur den ser ut :o Kan ju hoppas på att han ligger ordentligt denna gången så det blir en bra bild av det hela. I torsdags hittade bm knappt hjärtat för han låg inte stilla. Ett par sparkar fick hon också, haha.

Mitt dygn är för övrigt helt cp, men det känns lite som att det kan kvitta. Jag är och har alltid varit en nattuggla. Det kanske kan hjälpa mig senare om jag får en bebis som inte vill sova på natten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0