Aldrig mer buss

Idag vart jag och lillasyster på Entré. Det var fasligt dåligt med rea på babykläder. H&M som finns där suger fett, jag hatar den affären just där. Jag hittade dock ett litet set där det stor "Daddy's little hero" på. På Lindex var det lika fetdålig rea men jag hittade en Mumin-tröja i alla fall. Jag som hade hoppats på att fynda deras ultratjocka och gosiga fleeceoverall. Det lär snöa fram till mars eller så, och de overaller Elias har nu, har han hunnit växa ur alldeles snart.
Vi kilade in på Cubus och det var väl dom som hade störst sortiment på babykläder, och det var inte mycket. Jag roffade åt mig de sista bodies i stl 62 som jag såg, och ett par fleecebyxor.
Fyndade lite på Gina Tricot till mig själv och ett linne och en halsduk från Lindex. Ska kanske ta och kila förbi Mobilia en sväng i dagarna och se vad som finns i klädväg där. Behöver lite byxor till honom, han har en del bodies nu, i 62. Svårt att veta hur snabbt han kommer växa, det är ju inte lönt att bunkra upp med för mycket. Ännu har han storlek 56 :p

Efter shoppingen väntade en bussresa hem till mamma och pappa. Min första bussresa på flera år! (Förutom ett par hållplatser med 8:an). Bussen skulle komma ungefär 10 minuter efter att vi kom till hållplatsen. Vi väntade och väntade, det skulle kommit 3 bussar under tiden vi stod där, men icke. 45 jävla minuter senare, kommer det en buss, en liten jäveln. Vad fan är det, helt ärligt? De vill att fler ska åka kollektivt, och lägger om busslinjer och skit, stänger av gator för bilarna, och sen kan de gröna jävlarna inte ens komma i tid?! Okej ja, det är snö, men personbilar lyckas komma i tid till sitt jobb. Jag har full förståelse för att de blir försenade då det inte är ett optimalt väglag, men fan inte 45 minuter sena. Aldrig mer buss, säger jag bara!

Elias fick sig ett kvällsbad och har legat och försökt somna i 1½ timme nu, men kommer inte till ro. Nappen åker ut hela tiden och han är allmänt gnällig. Nu är det dock dags för mat, så han somnar väl med flaskan i munnen.
Älsklingsbebis ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0