Flitiga Anna

Det känns som att jag är igång stup i kvarten. Jag har tvättat halva dagen, däremellan har jag matat och bytt på Elias, även bytt kläder ett par gånger då de blev nedspydda. Jag tvättade tvättlappar i tvättmaskinen som sen gick åt väldigt snabbt, så det har blivit en hel del tvätt uppe i lägenheten också. Jag och hjärtat åkte iväg för att handla mat, och lämnade Elias till hjärtats lillebror. Var borta i ungefär 2 timmar (och hade bebis-abstinens hela tiden), kom hem och kastade in kycklingen i ugnen, skalade potatis och skivade potatisen, tvättade mer kräksaker, hämtade tvätt, sorterade tvätt och nu äntligen kan jag sitta lite vid datorn. Elias har somnat fint i sin säng bredvid mig, han ser så jäkla fridfull ut när han sover alltså. Det är kärlek på hög nivå. Det går inte att se sig mätt på honom, han är så fin!

Jag måste få tag i en boklampa. Måns ville inte byta den han fick i julklappsspelet på julafton, haha. Får ta mig till Netto, där såg jag att det fanns nån sort.

Fick åka och lämna Milton hos mamma och pappa tidigare ikväll. Ungarna i området har fått tag i fler raketer och höll på att smälla som fan, stackars Milton fick nästan hjärtslag. De visade på nyheterna att flera återförsäljare i Malmö (var det väl) säljer fyrverkerier till många under 18, ingen bryr sig om att kolla leg.
Om de ändå bara kunde införa lite hårdare regler. Återigen; all försäljning ska BARA ske på nyårsafton. De kan öppna 07 och sälja till 21, de som orkar med att stå och köa kan ju göra det. Sen ska det stå någon form av vakter eller nåt, som ser till att inga minderåriga köper nåt. På det sättet blir smällandet mer kontrollerat, och kanske även mindre. Efter nyår smälls det mindre för de flesta kan inte hålla igen på själva nyårsafton. Färre skador på personer och föremål = sparade pengar.

Nä, nu ska jag försöka läsa lite, ha det gott!


Underbaring ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0